2024.08.1.1 Popravek obračuna trošarin in okoljskih dajatev
Lidija Gošnjak, davčna svetovalka z licenco ZDSS
V praksi se pogosto zastavlja vprašanje, kako popraviti obračun oz. dokument s področja trošarin in okoljskih dajatev, ki se v elektronski obliki oddaja preko informacijskega sistema t.i. E-Trod od 1.1.2022 dalje. Dokumenti se lahko oddajo mesečno ali enkrat letno (najpogosteje so to zahtevki za vračila za trošarine in za okoljske dajatve), odvisno od tega, kakšen je status in delovanje trošarinskega zavezanca. Napake pri oddaji obračunov za trošarine in okoljske dajatve so lahko predvsem iz razloga napačnega prepisa podatkov ali zaradi nepopolnih podatkov za obračun. Do popravkov zaradi računskih napak ne prihaja, ker ima vsak obračun oz. obrazec pred oddajo izvedeno računsko kontrolo in z računsko napako obrazca oz. obračuna ni možno oddati.
Ko ugotovimo, da je prišlo do napake, je bistveno, da jo ustrezno razvrstimo in ugotovimo njeno pomembnost ter ustrezno izvedemo popravek napake. Bistveni in temeljni kriterij kako popraviti napako je pomembnost napake, ki je odvisna od velikosti posamezne postavke, od njene opustitve ali napačne predstavitve. Napaka je pomembna, ko lahko njena opustitev ali napačna predstavitev vpliva na poslovne odločitve uporabnikov računovodskih izkazov. Podjetje oziroma pravni subjekt navadno oceni, kateri so tisti zneski in postavke, ki so pomembni ter le-te zapiše (kot absolutne ali relativne) v interni akt, najpogosteje v…